Välkommen till min blogg!

Mitt foto
Jag heter Charlotte och bor i centrala Göteborg, där jag driver en butik. Vid sidan om arbetar jag som inredare och stylist. Så länge jag kan minnas har jag varit helt galen i allt som är vackert. I åratal har jag samlat bilder på vackra hem, möbler, konst...ja allt som gör mig glad och som får min kreativitet att blomma. Min blogg är ett sätt för mig att arkivera det jag gillar och som inspirerar mig! Självklart vill jag dela med mig av detta till andra som är som mig ;-) Jag blir jätteglad om du skriver lite sköna kommentarer till mina inlägg! Love from Blackbird

torsdag 7 juli 2011

"KOLONILOTT" IN COPENHAGEN



Denna icke traditionella kolonilotten tillhör den danska arkitekten Carsten Faergegaard och ligger någonstans mitt i Köpenhamn. En kolonilott får inte vara mer än 32 kvadratmeter, så det gäller att planera om man vill få ut maximalt av ytan. Jag tycker det är smart att sätta ett parti med skjutdörrar på ena sidan, så att boytan kan växa ut över däcket.

This non-traditional "kolonilott", somewhere in the middle of Copenhagen, belongs to the danish architect CarstenFærgegaard. I think it's smart to put sliding doors on one sideso that the living space may grow out over the garden


Att vara så nära naturen är något jag kommer att sakna när vi flyttar in till stan igen. Vi MÅSTE bara hitta ett sommarställe! PRONTO!

Being so close to nature is something I will miss when we move into the cityagain. We just have to find a summer home! PRONTO!


Bilder via SkönaHem






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar