Välkommen till min blogg!

Mitt foto
Jag heter Charlotte och bor i centrala Göteborg, där jag driver en butik. Vid sidan om arbetar jag som inredare och stylist. Så länge jag kan minnas har jag varit helt galen i allt som är vackert. I åratal har jag samlat bilder på vackra hem, möbler, konst...ja allt som gör mig glad och som får min kreativitet att blomma. Min blogg är ett sätt för mig att arkivera det jag gillar och som inspirerar mig! Självklart vill jag dela med mig av detta till andra som är som mig ;-) Jag blir jätteglad om du skriver lite sköna kommentarer till mina inlägg! Love from Blackbird

onsdag 11 juli 2012

ÖSTERLEN - THE SWEDISH PANTRY


Foto Charlotte/Blackbird

Det bästa med att vara på Österlen är maten. Österlen är Sveriges skafferi. Fyllt med en massa godsaker. Vart man än vänder sig finns gårdar som erbjuder allt ifrån frukt och grönsaker till egenrostat kaffe och hembakt ekologiskt bröd. Idag hamnade vi på Dalängarna, strax utanför Kivik. En liten gårdsbutik där vi handlade stenungnsbakat bröd och hemmagjord äppelmust. En kopp kaffe, bland tupparna i den lilla trädgården hanns också med. Kan verkligen rekommenderas!


//The best thing about being at Österlen is the food. Österlen is Sweden's pantry. Filled with lots of goodies. Everywhere you turn you find farms that offer everything from fruit and vegetables to their own roasted coffee and homemade organic bread. Today we went to Dalängarna, just outside Kivik. A small country store where we bought homemade bread and apple juice. There was also time for a cup of coffee, among the roosters in the small garden. I can really recommend it!//




3 kommentarer:

  1. It looks very cost and delicious! Have a nice holiday!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks! I hope you have nice time too!

      Charlotte/Blackbird

      Radera
  2. Österlen är alldeles underbart! Precis som dina bilder.

    SvaraRadera